piwik-script

Deutsch Intern
    Chair of Special Education I - Education for People with Learning Disabilities

    Ganztagsschule für traumatisierte Kinder und Jugendliche

    Empirisch-qualitatives Schulprojekt:

    Jahrgangsübergreifende integrative Ganztagsschule im Heilpädagogischen Kinderdorf.

    Partner:

    Erich-Kästner-Kinderdorf: SchulCHEN (Eva-Maria Hoffart, Gerald Möhrlein http://www.schulchen.de

    Laufzeit:

    Seit September 2004.

    Veröffentlichungen:

    Ellinger, S./Hoffart, E./Möhrlein, G. (2009)(Hg.): Ganztagsschule für traumatisierte Kinder. Oberhausen: Athena.
    Ellinger, S./Koch, K./Schroeder, J. (2007): Risikokinder in der Ganztagsschule. Stuttgart: Kohlhammer.
    Hoffart, E./Möhrlein, G./Ellinger, S. (2008): Schule abschaffen, um Schule zu ermöglichen: Modellschule für Schulabsentisten: Zwischenbericht. In: Spuren 1, 6-18.
    Ellinger, S./Hoffart, E./Möhrlein, G. (2007): Jugendhilfe macht Schule: Zwischenbericht über eine Organisationsentwicklung. In: Dialog Erziehungshilfe 3, 27-35.

    Data privacy protection

    By clicking 'OK' you are leaving the web sites of the Julius-Maximilians-Universität Würzburg and will be redirected to Facebook. For information on the collection and processing of data by Facebook, refer to the social network's data privacy statement.

    Data privacy protection

    By clicking 'OK' you are leaving the web sites of the Julius-Maximilians-Universität Würzburg and will be redirected to Twitter. For information on the collection and processing of data by Facebook, refer to the social network's data privacy statement.

    Contact

    Lehrstuhl für Sonderpädagogik I - Pädagogik bei Lernbeeinträchtigungen
    Wittelsbacherplatz 1
    97074 Würzburg

    Phone: +49 931 31-84828
    Email

    Find Contact